Puhuin kerran erään ystävän kanssa netissä siitä, miten Suomessa annetaan hyvin vähän ja harvoin kehuja hyvästä työstä, mitä molemmat pidimme puutteena. Siksi ajattelin, että sitä voisi itse nyt yrittää muuttaa tätä käytäntöä omalla toiminnallani ja kertoa julkisesti niistä yrityksistä jne. joista olen saanut hyvää palvelua, apua jne.
Ensimmäisenä kehutaan Yle. Kaksi kertaa minulla on ollut nettiongelmia Ylen sivujen kanssa. Molemmilla kerroilla pistin palautteen Ylen sivuilta löytyvän linkin kautta. Ensimmäisellä kerralla olin varma siitä, että palautetta ei edes lueta.
Mutta molemmilla kerroilla olen saanut vastauksen, alle vuorokauden kuluttua siitä, kun olen palautteen pistänyt. Palautteet ovat olleet asiallisia ja yksilöllisiä, eli viestini on luettu ja sitä on pohdittu. Apuakin on tullut, esim. suora linkki ohjelmaan, jonka katsomisen epäonnistuminen oli johtanut palautteen lähettämiseen.
Toisena kehutaan sitten Selecta. Selecta ylläpitää esim. Helsingin metroasemilla olevia automaatteja, joista voi ostaa kaikenlaista makeisia ja juotavaa. Tällaisen automaatin kanssa olin kerran pulassa, kun automaatti nielaisi käteisvarani, mutta ei antanut vastineeksi mitään. Soitin palvelukeskukseen, joka oli viikonloppuna kiinni, ja pistin palautteen ja toivon yhteydenotosta.
Olin itse asiassa jo unohtanut koko asian, kun heti viikonlopun jälkeen minulle soitettiin Selectan asiakaspalvelusta ja tiedusteltiin mitä oli tapahtunut. Asiasta päästiin sopuun ja minulle korvataan kärsimäni "vääryys".
Tärkeintä on varmasti kuitenkin jäljelle jäänyt hyvä mieli.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti